Sivut

perjantai 16. marraskuuta 2012

Neuvolat!

Moikka moi VIHDOIN! Mä oon tääl meijän äitillä nyt yötä :) Ja ajattelin kirjottaa monta postausta ! Ja kertoo mahollisimman paljo meijän arjesta, ja muutenki miten meil on menny. :) Tiiän et lupasin koittaa kirjottaa kerran viikossa, mut se oliki hankalempaa mitä ajattelin.. :/

En oikee tiiä ees et mistä alottais, eli kirjotan nyt sit ihan mitä sattuu.. :D

Eli. Poika tosiaa synty silloin 15.9. niiku aikasemmin oon jo kerton. Me päästiin sairaalast jo 17.9. Ja mentii suoraa kotiin,vaikka äiti ois halunnu et mennää niille. Mut mä halusin totutella siihen että mä oon sen lapsen kanssa yksin. Tietty meijän äiti,siskot yms oli tervetulleita meille. Ja sitä apuu sain/saan kun tarviin. Mut jokatapaukses halusin pärjätä yksin. Musta ois ollu hulluu mennä ensin äitille, jossa " totun" siihen että kaikki auttaa, jne.. Sit kun oltais menty kotiin,ihan vaan kahestaa,ois pitän taas totutella uuteen rytmiin, kun ei ookkaa kokoajan joku muukin auttamassa. Must se oli hyvä päätös!
Ollaa pärjätty tosi hyvin, alku oli tietty melko rankkaa, yö syöttöjä,vähän unta,vauvan masukivut (vähän myöhemmin) plus kaikki oli uutta. Siis joo tietty noi syötöt yms kuuluu asiaan, ja on jokaisella vauvan saavalla edessä. Mut pointti oli se,että me tai MÄ pärjään hyvin ton pojan kanssa yksinkin,ja nyt on helpottunu :)

tässä vielä pojan syntymä mitat:

paino:3198g & 50,5cm
päänympärys:34cm


Ensimmäinen neuvola ( kotikäynti )

Pvä. 20.9.   Paino:3260g
muuta ei tuolloin ole merkattu.

Toinen neuvola:

Pvä. 27.9.  Paino:3560g   Pituus:52cm   Päänymp:36cm

Kirjoitettu: "Hyvävointisen oloinen,rauhallinen poikavauva. Vastasyntyneen heijasteet +. Iho hilseilee.
Silmät,suu siistit. Napatynkä irronnut,pohja erittää.


Kolmas neuvola:

Pvä:23.10.  Paino:4800g   Pituus:55cm  Päänymp:38,5cm

Kirjoitettu: "Hyvin mennyt. Paino noussut hienosti.Nukkuu yöt 1-2 yösyötöllä. Sydän ja keuhkot ok.Vatsa ok.Lonkat ok.Iho hyvä. Moro +. Päinmakuulla vapauttaa nenän.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti