Sivut

sunnuntai 3. helmikuuta 2013

me and my life

Noh, koska nyt alko jo tulemaa enemmän intoo tähän kirjottamisee, ( johtunee kai siitä , et nyt mul on aihe josta kirjotan ) niin päätinki sit kirjottaa jo nyt heti, kun Jonatanki nukkuu : ) Eli tää on yks postaus toiveista,jossa kerron miten hoidan kodin siivouksen,kaupassa käynnin,ruuan teon yms!

Meijän päivät alkaa yleensä niin, et vaihan Jonatanin vaipan,ja pesen sen lavuaaris silleen nopsasti,kun ei sen kummempaa sotkuu kuitenkaan ole.. Puetaa puhtaat vaatteet päälle ja laitan Jonatanin leikkimatolle. Sil aikaa teen sille aamupuuron, joka on siis täl hetkellä se PILTIN kaurapuuro jauhe. Syötän sen ja jatketaa leikkejä.    Jonatan on hereil n.pari tuntii ja käy ekoille päikkäreille. Ennenhän niiden aika oli klo.12, ja unet kesti klo.16 asti!! Mut nykyään saatetaa herätä "jo" 9, jolloin Jonatan saattaa mennä nukkumaa klo. 11. Ja silloin tietty herää myös tuntii aikasemmin, eli 15. Nykyää on myös niit päivii jolloin Jonatan nukkuu vaan pari tuntii.. Tähän on siis tulllu aika paljo muutoksii, ja nää muutokset on tullu oikeestaan sen jälkee ku ollaa alettu syömää soseita. Mut kuitenkin... :D Eli yleensä siivoon jonkiiverran sil aikaa ku Jonatan nukkuu noi pitkät päikkärit. Syön ite aamupalan ja oon vaa koneella. Jos on pyykkii pestävänä ( mitä yleensä on pienen lapsen kanssa ) nii laitan pyykit pyörimää aamulla,niin ehtii pestä useamman koneen jos on myös lakana pyykkii. Tosin pesen niin usein vaatteita,et meil harvoin ehtii montaa koneellist kasaantuu. Korkeintaa 2.
  Sit Jonatan herää, syötän sen,ja koska yleensä silloin havahdun et hupsista, oon istun taas vaan koneella,enkä siis ripustan pyykkei, tai siivonnu loppuu muutakaa mitä piti, hoidan niitä hommii sil aikaa kun Jonatan leikkii,hyppii hyppykiikus yms. Kunnes sitä ei enää kiinnosta leikkii yksiksee, on taas keskeytettävä hommat. Ja seuraavat päikkärit onkii sit taas 2-3 h päästä. Mut ne on ihan lyhyet unet, n. 30 min. Syyää toinen ruoka, ja taas leikitää/ tehää jotain muuta mitä nyt tulee mielee.. esim. lojutaa kahestaa sohval kattoen mun lempi ohjelmii, kunnes Jonatan taas hermostuu, ja haluaa leikkii. :D Sit syödää vähän välipalaa.. Käyää kylvys/suihkus. Jolloin mä siis myös ite käyn yleensä suihkus siin samalla. Suihkun jälkee Jonatan on ihan naatti,teen sille siit puurosta juotavan vellin,ja sit onkii nukkumaan meno aika :)

JOS en käy suihkus samaa aikaa (joka on siis aika harvinaista nykyää) Käyn suihkus kun Jonatan on yöunilla, mut mä en oikee pidä siit, ku pitää olla niin valmis lähtee heti nopeesti pois jos se herääki, + mul on kokoajan semmonen vainoharhanen tunne et NYT SE ITKEE !!! vaikka ei ees itkis. :D

Ainiiin! Ja siis kaupas käydää yleensä noitten ekojen päikkäreitten jälkee,ku ollaa syöty. :)
Tai sit jos ollaa herätty aikasemmin, ja on hyvä ilma + mä oon pirtee ja ollu reipas niin et oon saanu itteni ihmiseks tarpeeks nopeesti,niin saatetaa mennä jo silleen niitten ekojen päikkäreitten aikana. Tai sit niin et Jonatan on nukkumas partsilla, ja mä sit kannan sen vaa sielt alas toisii vaunuihin. Nääkii siis vaihtelee miten sattuu... hmm mitähän vielä?? Se ruoka!

Noh..... Mä oikeestaa syön aika huonost kai. Tai ainaki saan siitä aika paljo valitust. Mut nyt oon parantan aika paljo.. Yhes vaihees mä söin aina vaan vast illalla, 8 aikaa, ku Jonatan meni nukkumaa. Silloin oli ihana syyä rauhas, ja yleensä söinki vaan sit pakaste pizzan. Päivän aikan saatoin siis syyä jonkuu vanukkaan tms.en muuta. Mut sit oli niitäki päivii ehkä kerran/kaks viikos,et tein kunnon kotiruokaa sillä aikaa ku Jonatan oli ekoil päikkäreil.Ja eihän siinä,kyl mä pystyisin hyvin ollakkii syömättä,ja jatkaa tota iltasyömist,mut tiiän ite et se ei oo kovin hyvä. Ja haluun kuitenki opettaa Jonatanille et kotona syyää aamupala,kuumaruoka,välipala, iltapala yms. Joten se on suurin syy miks koitan itteäni myös totuttaa syömää normaalisti,normaaliin aikaan.

Tulipas täst pitkä! Toivottavast jaksoitte lukee :) Loppuu pari kuvaa 8)


minä

<3

8 kommenttia:

  1. Kiva lueskella taas pitkäst aikaa teijän juttuja! :) <3 ja koitas syyä paremmin ni jaksat sit kans paremmin ! Ja et saat vitamiineja!! :) välil kyl toivoisin et mä ees joskus unohtaisin syyä.. :D söisin mielelläni KOKOAJAN.. :D en tiiä johtuuks sit imetyksestä et on sellanen jatkuva näääälkääää

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva et jaksatte viel lukee, vaikka on niin pitkii taukoja :| Ja joo pakko kyl yrittää. :) heheh, no mul se oikeestaan lähti siit ku en ehtin syyä. Mut veikkaan joo et sulla johtuu tost imetyksest, sen hetken mitä mäki imetin nii oli kauhee nälkä :D

      Poista
  2. nukkuuko Jonatan aina ulkoon päikkärit?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei tietenkää. : ) Riippuu ilmasta, jos on liian kylmä niin sit sisällä. Oisin voinu kirjottaa kyl vähän selvemmin, hihi :´)

      Poista
    2. tai minulla vain tyhmä kysymys :D

      Poista
  3. Kuink usein Jonatan on hoidossa? Miten vietät aikaasi silloin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Teen siitä tänää illal postauksen, ku Jonatan nukkuu! : )

      Poista