Sivut

keskiviikko 20. maaliskuuta 2013

Avautumista

Aurinko paistaa,mut tuuli on kylmä! Tultii just Jonatanin kans kaupasta, ja jäbä nukahti vaunuihin just kotipihan lähellä. Hitto! 3 kassia ja nukkuva lapsukainen on melko vaikee saada kannettua tokaan kerrokseen. Niinpä päätin kantaa kassit nopeesti eteiseen, ja hakee sen poikasen sieltä niin , et saa jatkaa unia parvekkeella. Oon nyt muutaman kerran näin tehnyt, ja edellinen kerta otti kyllä päähän, samaan aikaa mun lähtiessä alespäin hakee Jonatania, yläkerran täydellisen idylliperheen äidin suusta kuuluu " noh....käyhän se noinkin..." Käveltii vastaan rappusissa, ja moikkasin. -ei vastausta. En tiedä nolottiko sitä,vai mikä ongelma, mut jokatapauksessa :D Mua nauratti. Ei siinä mitään..mut siin vaiheessa ku sen omat tavat on kohdillaan, niin se voikin puuttua mun tapoihin kantaa ruokakassit,hoitolaukku ja Jonatan kotiin.. :D Mä kuulen nimittäin lähes jokapäivä, kun tän perheen poika huutaa postiluukkuun " äääääiiiiitiiiii......." Ja taas EI vastausta. Onks se ämmä laittanu lapset ulos leikkimään, ja vetää ite sikeitä rauhassa?? :D "kotiin ei o tulemista ennen ku mä oon saanu omaa aikaa " Vai mitä ihmettä ? Sit tää poika lähtee takas ulos, koska ovea ei avata, eikä sanaakaan sanota. Et tähän mä voisin kyl vuorostani sanoa et " noh.. käyhän se noinkin.." Kaiken lisäks poika varastelee, ja rikkoo toisten omaisuutta yms. Ja saman kyseisen pojan MINÄ, paikkasin  kesällä laastareilla,kun oli jotain ulkona sattunut. Ei o tainnu äiti taas ovata ovea... Mut joo se siitä!

Mitä mieltä te ootte? Tai ootteko koskaan kantan eka kasseja sisään ?


9 kommenttia:

  1. Me asuttiin joskus hissittömän talon kolmosessa kun poika oli pieni. Ennenku toinen osas ite kiivetä rappuset, niin kyllä mä monesti kannoin kassit ensi jos toinen nukkui sikeitä vaunuissa. Eihän siinä mitään väärää tai tuskin kamalia traumoja nyt tulee kun niin tekee :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jeee! en ookkaa siis mikää hirviö äiti : D ja joo ei munkaa mielest tos kyl mitää pahaa ole ?? :D Ja eiköhän jokainen osaa kuitenkii arvioida oman asuinpaikan mukaa uskaltaako jättää. : )

      Poista
  2. Silloin kun asuin esikoiseni kanssa kahdestaan, kävin kaupassa tyylikkäästi reppu selässä. Ruokaa tulikin sitten ostettua pieniä määriä melkeinpä joka päivä! Asuttiin neljännessä kerroksessa, joten silloin ei kyllä tullu mieleenkään jättää vauvaa yksin rappuun :)
    Vähän vanhempi äitikaveri kertoi, että kun hänen esikoisensa syntyi, niin oli tapana jättää vaunut vauvoineen päivineen kaupan ulkopuolelle (niin ku jotkut koirat ehkä vielä tänä päivänä jossain pienillä paikkakunnilla?)!! Tämä tapahtui siis jossain Espoossa. Ei ehkä tänä päivänä tulis monellekaan äidille mieleen jättää vauvaa kaupan ulkopuolelle...
    Mut joo, aika hurja toi sun naapurikin kyllä on. Voiskohan se harkita antavansa sille lapselle oman avaimen....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No pari kolket vuotta taaksepäin saatoit nähä harvase päivä vaunuissa nukkuvan lapsen kaupan edessä, silloin se oli vielä turvallista. Itte en jättäis lasta rappukäytävää, vaan ostokset ja veisin lapsen eka, mutta onneks ei tartte tollasista huolehtia/murehtia, kun on mies ;)

      Poista
    2. sillon ku me asuttii viel kerrostalossa, mun ainakin on ollu vähän pakko toinen lapsista välil jättää vaunuihin rappariin että toisen on kantan eka ylös, esim jos molemmat on nukkun, enkä todellakaa kolmantee kerroksee niitä molempii yhtä aikaa jaksan kantaa. vaikka mullakin mies on, mut osaan käydä yksin lastenkin kanssa ulkona tai kaupassa vaikka silloin ku mies on töissä :D

      Poista
    3. No joo ei kyl tulis mielee ehkä kaupan ulkopuolelle kuitenkaa jättää :D vaikka pikku paikkakunnal asutaankii, tääl kyllä koirat jätetään. : ) ja joo kylhän tuo mies ehkä joskus helpottais. :) Mut niinku edelliselle vastailin, eiköhän jokainen osaa arvioida oman talon mukaa voiko jättää vai ei : )

      Poista
  3. Monet kerrat olen jättänyt lapsen vaunuihin siksi aikaan kun olen ostokset vienyt. Muutamia kertoja olen jättänyt myös käytävään nukkumaan, mutta jokainen tyylillään ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa et en oo ainut joka on näin tehnyt ! : D En tosin oo ihan nukkumaa jättäny. :D Mä en kyl tosiaankaa nää tos mitää pahaa.. :) PS. KESTI VASTAILU TAAS, KUN TÄÄ BLOGI ON TAAS PELLEILLY EIKÄ OO ANTAN MUN KOMMENTOIDA X(!

      Poista
  4. Sun blogille olis tunnustus! :)

    VastaaPoista