Sivut

tiistai 23. huhtikuuta 2013

HEEELP !

Hellouu, ja pilvistä huomenta. : (

Mä oon vähän miettin, et miten mun oikee pitäis toimia ton pojan kans ku se nousee joka paikkaan seisomaa. Siis haenks mä sen sielt joka kerta pois. Ettei kaadu ja tule pipiä, vai annanko nousta, ja kolhuja tulee jos tulee ? Miten te toimitte ?!? Mua ainaki hirvittää ajatus että Jonatan kaatuu suorilta jaloilta maahan lyöden päänsä, kun ei vielä osaa sitä varoa/ kattua "oikein". Sehän on sama ku ite kaatuis selälleen eikä ottais yhtää vastaan.. o,O Mut jos mä joka kerta sen sieltä pois haen , nii eihän voi edes oppia liikkumaan tukea pitkin yms... VAIKEEETA! Joten auttakaa tietämätöntä :D
Tietty oon siis ollu monesti siin takana vähän " varmistamassa" ettei poika kaadu, ja ottanut kiinni jos on horjahdellut, mut enhän mä pysty mitää tekemää jos kokopäivän varmistelen siinä :D -,- ARGH!
8 D

Eipä tänne Kotkaan muuta.. taivas on pilvinen ja eilen sato taas tosi paljo.. : ( Toivotaa et nää sateet tulee nyt, ja sit kesä ois vaan ihanan kuuma ja aurinkoinen ! :p
Ainiii ja sit semmmonen juttu, et Jonatan on alkan heräämää ekan kerran jo n.06.30.... Johtunee kai siitä et on jo niin kovin valosaa. : / Mut ei kiva.. Pitää kai alkaa itekkii käymää aikasemmin nukkumaa, nii toi ei tuntuis niiin kauheelt. Mut ei se nyt silti oo kiva ihan _ NOIN_ aikasee herätä.. -,- Mut ehkä toi liikkuminenki nyt on sillä vähän päällä. hmm..?

4 kommenttia:

  1. En oo tietyst mikää asiantuntija, mut ite oon ainaki antan Saran aikalailla nousta ihan omineen ja tietyst mahdollisuuksien mukaan ollu siin lähellä varmistamas ettei kolahda mihkään pahasti. En kuitenkaan oo pois käyny ottamas ellei oo joku hutera paikka mihin nousee, mut tosi nopeesti oppi kyl et miten tullaan alas! Tietyst joskus on vähän vauhdikkaampia alas tulot ja tulee myös kolhuja mut ne kuuluu asiaan ;) Mut aina kun ei edes voi olla siin vieressä, ne on niin sukkelia kun kerkee nousta jonnekkin jos käyt vaikka vessassa. Kuhan pitää huolen ettei oo teräviä kulmia ja muuta vaarallista niin antaa kiipeillä vaan, sillaihan se sit oppii :)
    Ps.jonatan on tosi söpis! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo meillä myös muutaman kerran ollu vähä vauhdikkait noi alastulot.. Mut nyt ne on vähentyn aika paljon. :) Toivottavast oppis nopeesti tulee alas ihan rauhallisesti, muutaman kerran niin on käynykki, riippuu vähän kuinka korkeelta pidetää kiinni. Ja mietin samaa et siitähän se sit oppii ku kokeilee, :)
      Hihiii, thänks ; )

      Poista
  2. Hei!
    Myös minun esikoiseni aloitti seisomaan nousemisen tosi pienenä, eikä tietenkään osannut pitää kiinni. Hommasin hänelle pehmeän, taaperoille tarkoitetun kypärän vaimentamaan kolhuja, joita saattoi tulla päivän aikana useita. Toisen lapsen kohdalla kypärä jäi tarpeettomaksi, koska seisomaan hän nousi vähän myöhemmin ja osaasi pitää kiinni. Kolhuja tuli ehkä kerran viikossa.
    Juttelin asiasta aikoinaan neuvolan tädin kanssa (hänellä on 3 poikaa, kaikki jo aikuisia) ja hän piti kypäriä ihan turhina. Sanoi, että kyllä pienten päät kestää. Pitäis kuulemma pudota parista metristä, että alkaa olla haittaa. Mene ja tiedä nyt noista jutuista sitte.
    :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. moiii! Itseasias meil on myös toi kyseinen kypärä, ja se on ollukki Jonatanin päässä, mut ei hirveesti anna sen olla. Joten oon jättän sen kokeilun sit siihen. Mut kiitos, toi neuvola täti juttu autto kyl paljon! : ) Ehkä mä huolehdin turhaan ja annan Jonatanin vaa kokeilla mitä osaakaan. Pikkuhiljaahan se siitä sit oppii. :)

      Poista